Lær, hvorfor Catherine Hamilton, Doctoral Teaching Fellow ved Oxford University, bruger Vevox til at øge engagementet og hjælpe med at holde de studerende forbundet, når hun underviser i hybride sessioner.

Vevox er et virkelig nyttigt, interaktivt undervisningsværktøj.

Catherine HamiltonDoctoral Teaching Fellow

University of Oxford

University of Oxford er et kollegialt forskningsuniversitet, der blev grundlagt tilbage i 1096 – hvilket gør det til det ældste universitet i den engelsktalende verden og det næstældste universitet i kontinuerlig drift.

Universitetet er rangeret som nr. 1 på Times Higher Educations verdensrangliste over universiteter og betragtes i vid udstrækning som et af de bedste universiteter i verden, hvis ikke det bedste. Universitetet er hjemsted for over 25.000 studerende.

Med en institutionel licens til Vevox har alle undervisere på University of Oxford adgang til det fulde funktionssæt i Vevox, herunder Q&A, live polling og ordskyer. Alle disse funktioner står til deres rådighed for at muliggøre aktiv læring i alle deres online, fysiske eller hybride undervisning.

Catherines brug af Vevox

Catherine er Doctoral Teaching Fellow ved University of Oxford – hun underviser i øjeblikket studerende på kandidatuddannelsen i anvendt lingvistik og andetsprogstilegnelse i statistik. Hun studerer også til en ph.d. i uddannelse og deltog i Oxford Universitys undervisningskursus, der drives af universitetets samfundsvidenskabelige afdeling.

Da Catherine var på undervisningskurset, var Vevox et af de værktøjer, der blev nævnt som værende nyttigt og inkluderende at bruge i undervisningen. Det var første gang, hun stødte på Vevox, og hun har brugt det lige siden. Tre måder, Catherine bruger Vevox på i sine sessioner, er:

  • 1) Inkludere alle stemmer i undervisningen
  • 2) Engagement tidligt om morgenen
  • 3) Regelmæssige opsamlingssessioner

Vevox er især nyttig ved hybridundervisning, da den hjælper med at sikre, at de studerende føler sig forbundet, uanset om de er i undervisningslokalet eller deltager hjemmefra.

1) Inkludere alle stemmer i undervisningen

University of Oxford har studerende fra mange forskellige lande og kulturer, og Catherine har bemærket, at det kan betyde, at de studerende har forskellige forventninger til, hvordan de skal deltage i en undervisningsdiskussion. Vevox hjælper alle studerende med at deltage og engagere sig. Catherine har fundet ud af, at brugen af Vevox letter presset på de studerende, der skal række hånden op og svare individuelt, nogle gange med frygt for at svare forkert foran deres medstuderende. I stedet kan eleverne bidrage med svar via Vevox anonymt, og holdet nyder at diskutere, hvorfor svarene kan variere, snarere end om et svar er rigtigt eller forkert.

2) Engagement tidligt om morgenen

Catherine underviser som det første om morgenen og har fundet ud af, at Vevox er utrolig effektiv til at få de studerende til at engagere sig fra starten og være klar til at lære – det sætter tonen for resten af hendes session. Der er meget, der skal læres, og det er godt, at de studerende føler sig produktive med det samme.

3) Regelmæssige opsamlingssessioner

For at hjælpe hende med at tjekke de studerendes læring og forståelse af emner kører Catherine ugentlige opsamlingssessioner for sine statistikstuderende ved hjælp af Vevox. Hun har fundet det meget nyttigt og nyttigt til at måle følelsen blandt de studerende. Det hjælper også Catherine med at forstå tillidsniveauet på tværs af holdet inden for bestemte fagområder.

Catherines Vevox top-tip

Det er virkelig nyttigt og effektivt at bruge Vevox i begyndelsen af en lektion som en icebreaker - det vænner straks dine studerende til at svare på spørgsmål og skaber en kultur af engagement.

Brug af alle Vevox’ funktioner

Catherine har brugt stort set alle de værktøjer og funktioner, der findes i Vevox, og det viser, hvor alsidig og bred en vifte af funktioner Vevox har at byde på. Hun kan især godt lide at køre multiple choice-afstemninger, når hun diskuterer definitioner, og har fundet ordskyer nyttige til at få en visuel repræsentation af, hvordan de studerende reagerer. Ordskyen giver også de studerende mulighed for at se, hvordan deres kammerater svarer, og hvilke svar der er mest almindelige. Nogle gange bliver de overraskede, og det fremmer diskussionen om emnerne i undervisningen.

Catherine kører også en anonym Vevox Q&A hver uge, hvor hun opfordrer de studerende til at spørge om alt, hvad de gerne vil vide, eller til at foreslå områder, hvor de kæmper og måske har brug for yderligere undervisning. Anonymiteten i Q&A er noget, Catherine virkelig sætter pris på, og hun mener, at det er med til at øge engagementet, da det giver de studerende frihed til at svare uden at blive dømt.

Ved at se, hvor de studerende føler sig mindre sikre, eller hvilke områder de gerne vil have mere information om, kan Catherine planlægge sine fremtidige lektioner effektivt ved at skræddersy dem til emner, som hun har set, at de studerende ville sætte pris på at bruge mere tid på.

Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner Vevox på: University of Oxford

 

Viducon og Vevox

Vi er Vevox’ danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid booke en demo eller kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.

Flere Vevox ressourcer

Du kan få overblik på siden Vevox ressourcer. Alternativt kan du gå direkte til din foretrukne kategori:

Blog og nyheder – Cases – Webinarer – E-bøger og white papers