På et nyligt Vevox-webinar afslørede Ulster Universitys undervisere i kriminologi, Gabrielle og Brendan, deres strategier for de studerendes engagement og måder at øge fastholdelsen af viden på. Ved at integrere Vevox i deres undervisningsmetoder gav de en rig og indsigtsfuld udforskning af, hvordan man kan øge de studerendes deltagelse og læringsudbytte i deres undervisning.

Et andet nævneværdigt resultatmål er, at ingen studerende dumpede testen sammenlignet med syv året før.

Dr. Gabrielle Nugent-Stephens, lektor på Ulster University

Det vigtigste at tage med sig fra sessionen

Forandring af introduktionsaktiviteter

Ulster University bevæger sig væk fra typiske administrative opgaver eller aktiviteter for nye studerende og puster nyt liv i disse hold ved at bruge Vevox til interaktive aktiviteter. Gennem engagerende isbrydere og overbevisende diskussioner blev de studerende hurtigt trukket ind i et deltagende og inkluderende miljø fra første dag. Dette vigtige skift gjorde ikke kun overgangen nemmere for nyankomne, men skabte også et solidt grundlag for et blomstrende interaktivt miljø.

Øget deltagelse fra de studerende

Ved at bruge Vevox’ dynamiske værktøjer, såsom afstemninger, quizzer og ordskyer, gav Gabrielle og Brendan deres undervisning en ny dimension. Disse funktioner var medvirkende til at forbedre forståelsen og skabe livlige debatter i undervisningen og forbedrede synligt deltagelsen i løbet af semestret. Vevox’ evne til at give øjeblikkelig, formativ feedback viste sig at være uvurderlig til at støtte de studerende, da de forberedte sig til større evalueringer, hvilket i høj grad forbedrede læringsresultaterne.

Den anonyme Q&A var et godt udgangspunkt, fordi det gav de studerende mulighed for at opbygge deres tillid til platformen og vide, at når de stillede spørgsmål, var det anonymt, så de kunne komme til orde uden på nogen måde at føle sig skræmt.

Dr. Gabrielle Nugent-Stephens, lektor på Ulster University
Udnyt kraften i øjeblikkelig feedback

Vevox understregede den kritiske rolle, som rettidig feedback spiller, og fremstod som et centralt element i responsiv undervisning. Det gjorde det muligt for underviserne hurtigt at vurdere de studerendes forståelse og tilpasse deres metoder, så de straks kunne tage fat på eventuelle læringshindringer. Denne responsive tilgang øgede de studerendes selvtillid og fastholdt et højt engagement.

Centralt for hver af disse sessioner er vores brug af Vevox som en platform for engagement og deltagelse

Dr. Brendan Coyle, lektor på Ulster University

Sådan undgår du, at de studerende fejler og i stedet får succes

Gabrielle og Brendans strategi på Ulster University er et bevis på, hvordan man kan kombinere en flipped learning-tilgang med en hjælpende hånd fra teknologi (som Vevox) for at skabe en aktiv undervisning.

For undervisere, der ønsker at forbedre deres undervisningsmetoder og skabe dynamiske hold, er Vevox et vigtigt redskab og en interaktiv vej til kollaborativ læring. Ved at bruge værktøjer og teknikker på denne måde hjælper det de studerende med at fastholde viden på en meget mere effektiv måde. I dette tilfælde (og mange andre) en 100 % beståelsesprocent.

Opdag, hvordan Vevox kan gøre din undervisning interaktiv og energigivende ved at booke en demo med vores team for at se det live i aktion.

Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner Vevox på: Ulster University’s secret to 100% student success rate

 

Viducon og Vevox

Vi er Vevox’ danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid booke en demo eller kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.

Flere Vevox ressourcer

Du kan få overblik på siden Vevox ressourcer. Alternativt kan du gå direkte til din foretrukne kategori:

Blog og nyheder – Cases – Webinarer – E-bøger og white papers