Lær, hvordan Sandra Flynn, en Teaching Fellow fra University of Limerick, øgede engagementet blandt de mere stille studerende ved at bruge Vevox.
Øget engagement hos de studerende med Vevox
Sandra Flynn er Teaching Fellow i projektledelse på University of Limerick. Hun implementerede Vevox i sin undervisning i løbet af et 6-ugers modul for at vurdere, hvilken indflydelse indførelsen af et afstemningsværktøj ville have på de studerendes engagement.
Nedenstående er en artikel skrevet af Sandra, der beskriver hendes implementering af Vevox i løbet af de 6 uger, diskuterer hendes metoder til at integrere Vevox i sin undervisning og resultaterne i forhold til de studerendes engagement:
Introduktionen af Vevox-afstemninger i mit undervisningslokale var en nyttig måde at engagere studerende på, som ellers var ret stille og ikke havde let ved at deltage i diskussioner! I løbet af modulets 6 uger udforskede vi en række forskellige emner ved hjælp af afstemningsinterfacet, og både jeg og de studerende fandt det nyttigt til undervisningsaktiviteter.
Jeg var dog opsat på at bruge Vevox’ undersøgelsesfunktion til en kort test i undervisningen midt i modulet med en lukket bog. Min plan var at stille 10 spørgsmål, som de studerende skulle besvare ved hjælp af deres foretrukne digitale enhed i løbet af en 30-minutters periode i undervisningen. Da der var 10 % af modulkaraktererne på spil, anvendte jeg indstillinger, så de studerende blev identificeret i stedet for at være anonyme og ville blive tildelt karakterer for deltagelse. Jeg forbeholdt mig ret til at reducere den tildelte standardkarakter, men så det som en mulighed for de studerende til at få 10 % på en nem måde. I Brightspace-modulet præsenterede jeg følgende besked for de studerende:
Uge 4 er en god mulighed for at reflektere over det, du har lært midtvejs i modulet. En 30-minutters test i undervisningen har til formål at vurdere din viden om og forståelse af projektets livscyklus og projektledelsens procesgrupper. Den administreres ved hjælp af Vevox Survey-funktionen, der er integreret med Brightspace, og der stilles 10 spørgsmål, som kræver åbne svar. Denne test er 10% af modulkaraktererne værd.
Processen var ret ligetil. I Vevox oprettede jeg en ny session, da den oprindelige session ikke så ud til at kunne lide at ‘blande’ anonyme og identificerede studerendes indstillinger. I Brightspace kunne jeg derefter linke til den nye Vevox-session, og alt så ud til at være i orden. Det var belejligt i den forstand, at to studerende ikke kunne komme til den planlagte undervisning, så jeg gennemførte en pilot for dem dagen før, åbnede undersøgelsen i hele perioden og lukkede den straks, da deres tid var gået.
Da de blev bedt om feedback, var de nok mere fokuserede på indholdet af de 10 spørgsmål end på at bruge Vevox (fair nok), men det gode for mig var, at Vevox fungerede, som jeg håbede, det ville. Jeg downloadede datarapporten og glædede mig over, at Excel-regnearket med undersøgelsesresultater var pænt opstillet og ikke krævede nogen formatering bortset fra minimal text wrapping.
I Brightspace Grades-værktøjet (skjult for de studerende) kunne jeg se, at de fulde karakterer blev anvendt på hver enkelt studerende, og jeg kunne nemt justere standardkarakteren efter behov under modulbedømmelsesprocessen. Da jeg var klar til at frigive karaktererne, skrev jeg en generisk besked og fjernede skjulningen af opgaven i Brightspace.
I vores undervisning i uge 5, og før jeg offentliggjorde karaktererne, spurgte jeg de studerende om deres feedback på testen. Nogle få gav udtryk for, at de foretrak multiple choice-spørgsmål (ingen overraskelse), men de fleste var ret positive over for oplevelsen. Her er nogle eksempler på citater:
“Testen var god. Den gav mig mulighed for at finde ud af, hvor meget jeg har gjort for at lære begreberne, og hvor meget jeg skal arbejde med modulet.”
“Jeg synes, den var fair og velstruktureret, og [vi] fik nok tid til testen.”
“Testen var nødvendig for vores forståelse.”
“Jeg kunne godt lide prøven, men fandt nogle af spørgsmålene gentagende/lignende.”
“Alt i alt var det en god oplevelse at deltage i testen.”
Med denne første erfaring i bagspejlet planlægger jeg at skabe et lignende design til mit næste modul med denne gruppe, denne gang i form af en kort refleksion baseret på tre spørgsmål ved hjælp af Vevox og Brightspace.
Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner Vevox på: University Limerick
Viducon og Vevox
Vi er Vevox’ danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid booke en demo eller kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.
Flere Vevox ressourcer
Du kan få overblik på siden Vevox ressourcer. Alternativt kan du gå direkte til din foretrukne kategori:
Blog og nyheder – Cases – Webinarer – E-bøger og white papers