Læs om, hvordan personalet på University of Kent øger engagementet blandt studerende i undervisningen ved at bruge Vevox.

 

University of Kent

University of Kent er et offentligt forskningsuniversitet baseret i Kent, England. Universitetet er hjemsted for over 16.000 studerende og blev etableret i 1965, da de modtog deres kongelige charter. Kent er et internationalt universitet og har studerende fra over 100 forskellige nationaliteter.

Nick Cornwall-French er en Learning Technologist ved University of Kent og et af medlemmerne af universitetets e-læringsteam. Nick støtter sammen med sine kolleger brugen af alle læringsteknologier på universitetet – inklusiv engagementsværktøjet Vevox. Han er involveret i skabelsen af universitetspolitik omkring brugen af nye læringsteknologier, samtidig med at han er klar til daglig support. I denne artikel deler Nick sin Vevox-historie og skitserer, hvorfor han og hans kolleger valgte Vevox som universitetets nye engagementsværktøj.

Alle undervisere på University of Kent har i øjeblikket adgang til det fulde funktionssæt af Vevox, inklusiv Q&Alive polling, and ordskyer. Alle disse funktioner er til deres rådighed for at muliggøre aktiv læring i enhver af deres online-, fysiske- eller hybridklasser.

 

Indkøb af et progressivt engagementsværktøj

Før de brugte Vevox, havde Kent tidligere brugt et alternativt engagementsværktøj, som var tilgængeligt for personale på tværs af universitetet. Mens dette virkede i en periode, følte Nick, at det manglede funktionalitet, og i sidste ende besluttede universitetet ikke at fortsætte med at finansiere værktøjet. Som et resultat blev det besluttet af Nick og det bredere team, at det var tid til at finde et mere moderne, progressivt engagementsværktøj.

I omkring et år efter beslutningen om at stoppe med at finansiere deres tidligere engagementsværktøj, gik universitetet uden en centralt finansieret platform for deltagerinvolvering – men medarbejderne begyndte hurtigt at spørge Nick om, hvorvidt der var nogen ny løsning, han ville anbefale dem at bruge. Det var da Nick fandt ud af, at en af universitetets skoler havde brugt Vevox indbyrdes – så han talte med dem for at finde ud af, hvorfor de brugte det, og hvad de kunne lide.

Efter Nicks samtaler med kolleger og hans egen yderligere forskning var hovedårsagerne til, at Vevox blev en så attraktiv mulighed:

  • Browser baseret: Personalet kunne lide, at man kunne få adgang til Vevox gennem en browser, hvilket betyder enkel, nem adgang for alle. Ingen downloads påkrævet.
  • Nemt setup: Det var nemt for personalet at konfigurere afstemninger og starte sessioner og designet med uddannelse i tankerne – for eksempel kunne de, der underviste i videnskabelige fag, virkelig godt lide LaTeX-funktionaliteten i Vevox.
  • Fleksibel licens: Fleksibiliteten i Vevox’s licens- og prisstruktur skilte sig ud for Nick og andre kolleger – universitetet ville kun betale for antallet af aktive brugere, der brugte licenser – Nick sagde, at dette føltes mere fleksibelt og mere retfærdigt end prisstrukturer for alternativer, han havde set på.

Nick sagde, at Vevox samlet set kom ud som den mest omkostningseffektive mulighed, samtidig med at den leverede al den funktionalitet, universitetet ledte efter – Vevox blev derfor udvalgt til at blive den centralt finansierede studerendes svarplatform ved University of Kent.

 

Hvordan bruges Vevox?

Overvejende siger Nick, at personalet på universitetet bruger Vevox gennem deres online dashboards og virkelig kan lide at bruge browserversionen, da de finder det hurtigt, enkelt og super nemt at sætte op. Nick kan personligt også rigtig godt lide det faktum, at Vevox kan bruges inden for universitetets Moodle med Moodle LTI (Learning Tools Interoperability) integrationen. Når det er aktiveret, kan personalet blot tilføje Vevox til deres Moodle-modul, og når de klikker på det – oprettes en session, der er tilknyttet det modul.

Andre måder, hvorpå personale på universitetet bruger Vevox, mens de underviser, omfatter:

Formativ vurdering: Afstemninger til at måle viden

Undervisere vil køre meningsmålinger i starten af en session for at måle, hvordan de studerende har det med bestemte emner – dette engagerer straks de studerende, samtidig med at underviserne kan forstå niveauet af viden blandt deltagerne og planlægge fremtidige sessioner i overensstemmelse hermed.

Survey og Q&A til de studerendes feedback

Undervisere bruger survey-funktionen til at stille de studerende et par spørgsmål i slutningen af en session, så de kan forstå, hvad de studerende nød, og hvilke dele der kunne forbedres. Nogle undervisere bruger også Q&A-tavlen til at få indblik i de studerendes tanker – de studerende bliver bedt om at tilføje deres tanker og kommentarer anonymt til Q&A ved slutningen af sessionen for at blive brugt som kvalitativ feedback. Nick siger, at dette har været særligt nyttigt. Han nævner også, at Vevox bruges på universitetet i personalemøder og på store møder, hvor der diskuteres politiske ændringer.

 

Psykologisk tryghed: At bidrage uden frygt for at blive dømt

Nick har set, at Vevox har hjulpet med at forbedre de studerendes engagement – både til fysiske forelæsninger og på hybridsessioner. I år vendte mange studerende tilbage til fysisk undervisning for første gang under deres universitetsophold på grund af pandemien. Som et resultat sagde Nick, at nogle studerende fandt idéen om at komme ind i en stor forelæsningssal fuld af mennesker ret skræmmende – og som følge heraf kunne være tilbageholdende med at engagere sig og bidrage. Nick nævner også, at han kan se se fra analyser, at deltagelsesraterne for Vevox-sessioner altid er meget høje.

Brug af Q&A under sessioner har givet de studerende mulighed for at bidrage med frihed og uden at blive dømt, ifølge Nick. Hvad mere er, kan Nick virkelig godt lide, at selvom de studerende ikke selv har noget at sige, kan de synes godt om deres kammeraters kommentarer og stadig engagere sig på den måde. Nick siger, at dette absolut har været godt for engagement.

Nick mener, at den lette adgang, som Vevox giver, også har været en anden stor bidragyder til engagement – det er så nemt for studerende at åbne deres telefon, scanne en QR-kode og få øjeblikkelig adgang til Vevox.

Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner Vevox på: University of Kent

 

Viducon og Vevox

Vi er Vevox’ danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid booke en demo eller kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.

Flere Vevox ressourcer

Du kan få overblik på siden Vevox ressourcer. Alternativt kan du gå direkte til din foretrukne kategori:

Blog og nyheder – Cases – Webinarer – E-bøger og white papers