Effektiv kommunikation, historiefortælling, aktivt engagement og deltagelse er rygraden i de fleste vellykkede præsentationer. Uanset om det drejer sig om en forelæsning, et møde, en virksomhedskonference, et arrangement, en messe eller en træningssession, er alle disse principper nøglen til at skabe en effektiv dialog mellem dig og dit publikum.

Et værktøj, der i stigende grad har lettet den interaktive kommunikation i præsentationer, er brugen af et Audience Response Systems (ARS) som engagementsværktøj. Det skyldes, at ARS-værktøjer tilbyder funktioner som live-afstemninger, spørgsmål og svar i realtid, anonym feedback, digitale quizzer og meget mere, som giver dig mulighed for at have en backchannel, som du kan bruge til at følge med i publikums engagement og tilbyde en platform, der skaber en ligeværdig stemme for alle. Mange af fordelene ved ARS-værktøjer forklares i denne artikel her.

Mange organisationer bruger ARS-værktøjer på forskellige måder og med forskellige tilgange, men fordelene er de samme. I denne artikel vil vi se på de mange use cases, der fremhæver fleksibiliteten og effekten af denne publikumsteknologi.

 

6 effektive måder til at bruge et ASR på

 

1. Universitetskurser og seminarer

I undervisningslokaler på universiteter over hele verden kan ARS forvandle passiv læring til en interaktiv oplevelse. Undervisere kan gennemføre øjeblikkelige quizzer med resultater i realtid, så de kan vurdere de studerendes forståelse af materialet. Den øjeblikkelige feedback hjælper underviserne med at tilpasse deres undervisning på stedet for at afhjælpe videnshuller. Ved at bruge disse systemer kan underviserne øge de studerendes engagement ved at gøre mobile enheder til et værktøj til at engagere sig i stedet for en distraktion. Genert eller tøvende studerende får mulighed for at dele deres tanker og svar anonymt, hvilket udjævner spillereglerne og giver mere autoritativ feedback på deres forståelse.

 

2. Træning og udvikling af medarbejdere

Virksomheder bruger ARS-værktøjer til at forbedre træningssessioner og workshops for at gøre dem mere interaktive og inkluderende, ligesom i undervisning. Underviserne får en fornemmelse af, hvor godt koncepterne bliver forstået og fastholdt, hvilket er særligt nyttigt i forbindelse med onboarding af medarbejdere eller udrulning af nye politikker og procedurer. Det hjælper med at gøre uddannelsesindholdet levende i stedet for at udlevere papirark og store dokumenter, som realistisk set ikke vil blive taget til sig under uddannelsesmødet. Medarbejdernes mulighed for at dele ideer eller spørgsmål anonymt eller uden at skulle sige noget giver en følelse af frihed til åbent at give udtryk for alle tanker undervejs. Det skyldes, at frygten for at blive bedømt er fjernet under disse omstændigheder.

 

3. Townhall & All Hands-møder

ARS-værktøjer kan skabe mere demokratiske og inkluderende townhall-møder ved at give alle deltagere, uanset deres position i virksomheden eller personlighed, mulighed for at blive hørt uden frygt for at blive dømt. Store townhall-møder kan være skræmmende og kan ofte være endimensionelle uden brug af en digital back channel. Med en digital ARS på plads kan en mødearrangør få øjeblikkelig feedback fra alle deltagere og skabe lige vilkår, så du kan få et komplet billede af, hvad din arbejdsstyrke tænker.
ARS forbedrer ikke kun engagementet i disse møder, men giver også ledere øjeblikkelig indsigt i deres teams kollektive tanker, hvilket hjælper med at træffe mere informerede beslutninger og håndtere bekymringer effektivt.

feature image

 

4. Teammøder

Disse værktøjer til at inddrage publikum kan også vise sig at være uvurderlige på mindre teammøder i afdelingen, hvor de ikke kun fungerer som et feedbackværktøj, men også som en katalysator for fællesskab og teambuilding.
Ved at integrere ARS kan teammedlemmerne anonymt stemme om forskellige emner, bidrage med ideer og udtrykke deres synspunkter om afdelingens problemer, hvilket fører til en mere samarbejdsvillig teamatmosfære. Desuden kan legende og interaktive elementer som live-quizzer eller afstemninger tilføje en sjov dimension til møderne og dermed styrke holdånden og engagementet.

 

5. Events og konferencer

Events og konferencer kan ofte være fokuseret på at levere værdifuldt indhold og takeaways til deltagerne gennem direkte præsentationer. Men den sande værdi af eventpræsentationer kan ofte komme fra dialogen mellem talere og publikum. Ved at give deltagerne mulighed for direkte at stille spørgsmål til talerne og udtrykke interesse for specifikke emner gennem afstemninger og Q&A-sessioner i realtid sikrer ARS, at det indhold, der leveres, er yderst relevant og skræddersyet til publikums aktuelle interesser. Denne interaktivitet øger deltagernes læring og engagement, da de kan styre diskussionen i retning af de områder, de er mest nysgerrige på.

 

6. Online webinarer og præsentationer

ARS-teknologi gør det muligt for oplægsholdere at indsamle feedback i realtid, så et virtuelt rum føles mindre fremmedgørende og mere interaktivt. Når talerne leverer indhold, kan de anvende afstemninger, undersøgelser og live Q&A-sessioner, der fungerer som en ekstra kommunikationskanal. Dette umiddelbare input giver oplægsholderne mulighed for at tilpasse deres levering og få en fornemmelse af, hvad deres publikum tænker. Desuden fremmer dette niveau af interaktion en dialogisk tone, da deltagerne ser deres input afspejlet i løbet af sessionen, hvilket fremmer en følelse af involvering og fællesskab på trods af fysiske afstande.

Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner Vevox på: 6 proven ways to use an audience response system

Viducon og Vevox

Vi er Vevox’ danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid booke en demo eller kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.

Flere Vevox ressourcer

Du kan få overblik på siden Vevox ressourcer. Alternativt kan du gå direkte til din foretrukne kategori:

Blog og nyheder – Cases – Webinarer – E-bøger og white papers