...

Da video blev introduceret i starten som en del af undervisningen på Yale Universitet var det som på mange andre  undervisningsinstitutioner – uformelt og afhængigt af den enkelte undervisers kreativitet.

En håndfuld entusiastiske undervisere søgte, uafhængigt af Yale, efter optagelsesværktøjer til at understøtte specifikke elementer i deres undervisning. Da værktøjerne endte med at være en succes, pressede de deres afdeling til officielt at støtte disse værktøjer. Over de sidste 2 årtier har video bevist sig at være en nyttefuld ressource på Yale i form af:

  • Optagelse af forelæsninger
  • “Laboratorier” til undersøgelse og observering
  • Streaming af undervisning og universitets begivenheder,
  • Muligheden for lave flipped classroom undervisning,
  • Uddele videoopgaver og meget mere.

Men i takt med at undervisningsvideoer blev værdifulde for både undervisere og studerende var det lige så hurtigt blevet en besværlighed for Yales’ læringsteknologiske team at holde styr på.

Udfordringen: Utilregnelig og ineffektiv videosupport 

I 2014 bestilte Yales IT komité en rapport for bedre at kunne forstå det fulde spektrum af videorelaterede tjenester, der i øjeblikket var i brug på universitetet.

Det komitéen fandt var udfordringer, der omhandlede den utilregnelige og ineffektive brug af video.

Igennem årene havde skolen adopteret en række videotjenester. Både Echo360 og Kaltura havde været købt som primære videoløsninger, selvom Vimeo, Youtube og iTunesU også blev brugt ofte. Når alt kom til alt, så rapporterede komitéen, at Yale havde:

  • Intet centralt bibliotek for deling af medie materialer
  • Ingen deling af videoer på tværs af universitetet
  • Ingen adgang til video biblioteker på andre web-baseret værktøjer, der blev brugt til at undervise

For administratorer krævede den decentraliserede tilgang til video, at nogle medarbejdere brugte tid på at vedligeholde en komplekst lappeløsning af videotjenester – på tværs af universitetet. For de studerende betød det, at de skulle lære hver enkelt program at kende for at finde ud af, hvordan de skulle bruge dem.

De 7 essentielle elementer for video 

Baseret ud fra denne feedback, udsøgte Yale en samlet videoplatform, der kunne opfylde alles behov – både underviserne, medarbejderne og de studerende på tværs af alle afdelinger. Universitetets Center for Læring og Undervisning, IT service teamet og 6 repræsentanter fra Yales professionelle skoler, satte sig sammen og gennemgik egenskaberne fra 8 forskellige videoplatforme. Hver platform blev evalueret ud fra en række kriterier herunder:

  1. Brugervenlighed
  2. Værktøjer til videoproduktion og organisering af medier
  3. Accessibility/Tilgængelighed
  4. Integration med LMS ‘Canvas’ og ‘Sakai’
  5. Kvaliteten af support fra leverandører
  6. Live streaming
  7. Videosøgning

Da de var færdige med evalueringen, viste Panopto sig at være den videoplatform, der kunne imødekomme Yales krav. Panopto scorede højst på de 3 af universitetets mest vigtige prioriteter: brugervenlighed, værktøjer til videoproduktion og organisering af medier og Accessibility/Tilgængelighed. Efter en ekstensiv gennemgang, så stemte alle de involverede gruppe medlemmer om, at Panopto skulle erstatte universitetets eksisterende kontrakter med Kaltura og Echo360. Afstemningen blev et enstemmigt ja fra alle medlemmer.

“Video er blevet til en fundamental del af, hvordan vores studerende lærer på selve universitetet og online,” sagde John Harford,  Manager of Collaboration Technologies, Yales Center for Læring og Undervisning. “Eftersom at vi øger brugen af video på tværs af universitetet, så er det nødvendigt, at vi har et integreret system til video content management og optagelse af forelæsninger. Baseret ud fra vores evaluations kriterier, så har Panopto vist sig at være det helt rigtige valg for os.”

Undervisernes Anerkendelser af Video 

Ud fra udvalgets omfattende analyse, så ville Yale gerne forstå, hvordan undervisere ville opleve Panopto i undervisningen. Efter Panopto blev valgt, blev 3 instruktører inviterede til at bruge videoplatformen i deres forelæsninger på forårssemesteret. Efter prøveperioden udløb, så bakkede alle meget entusiastisk op om at flytte over til Panopto fra de tidligere benyttede videoplatforme Kaltura og Echo360.

Douglas McKee, tidligere bestyrelsesmedlem og senior underviser i økonomi på Yale, og nu senior underviser på Cornell University, synes Panopto var utrolig brugervenligt.

“Panopto’s video bibliotek er meget mere brugbart, end de andre platforme jeg har brugt (MediaCore, Echo360 og Kaltura),” skrev McKee. “Ligeledes så er Panopto’s søgning betydeligt bedre. Jeg kan specielt godt lide, at den automatisk indekserer hvert ord der bliver sagt og vist i mine præsentationer, og at resultaterne fra en given søgning fører direkte til tidspunktet i videoen, hvor ordet bliver brugt. Mine studerende elsker det.”

Sybil Alexandrov, senior underviser i spansk og portugisisk på Yale, var positivt overrasket over sine mulighed for at benytte Panopto til at gøre forelæsningerne mere interaktive. “Det var fedt at være i stand til at bruge Panopto, til at kommentere direkte på videoer, og derefter åbne op for en diskussion for de studerende”, sagde Alexandrov.

Angela Lee-Smith, senior underviser i øst-asiatiske sprog og litteratur på Yale, sagde også, at videoplatformen gik langt over hendes forventninger. “Panopto var meget nem og praktisk for alle at bruge for både undervisere og studerende,” noterede Lee-Smith. “Jeg ville absolut anbefale Panopto til andre undervisere.”

Lige nu kører Panopto en kampagne for universiteter, der er interesserede i at skifte fra Kaltura.

Du kan lære mere om Panoptos specialtilbud

Kontakt Viducon for mere information om Panopto.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.