Når tingene bliver svære, er den eneste vej ud gennem forandring. Det kommer til udtryk på mange måder, men for skoledistrikter, der står over for en stadig mere stresset og udbrændt arbejdsstyrke, betyder det, at arbejdsbyrden for lærerne skal reduceres.

I D2L’s webinar, Supporting Teacher Well-Being as a School Leader, definerer Amber Harper fra Burned In Teacher udbrændthed for lærere som, når byrden opvejer belønningen. For at distriktsledere kan begrænse udbrændthed, må de enten forbedre belønningen eller reducere byrden. 

En måde at opnå det sidste på er med ny teknologi. Mens det kommer med en læringskurve, kan det hjælpe med at mindske byrden for lærere.

Dette indebærer ofte indførelse af nye teknologier, værktøjer og læringspraksis. Forandringsledelse kan være overvældende for personalet – medmindre du planlægger grundigt. I denne blog diskuterer D2L, hvordan teknologi hjælper med at aflaste lærere, og hvordan man vurderer og implementerer nye teknologier for klasseværelset på tværs af dit distrikt.

 

Hvordan teknologi hjælper med at reducere lærerbyrden

Teknologi kan gøre tingene lettere for lærere fx genenm et nyt Learning Management System (LMS). Processen indebærer arbejde med at migrere materiale, tilføje klasselister og lære selve den nye teknologi. En organisation som D2L, der forhandler LMS, samarbejder typisk med et skoledistrikt for at gøre dette så problemfrit som muligt.

Når det tidlige arbejde er udført, hjælper et LMS med at:

  • personliggøre læringsforløb
  • gøre kurser nemmere at skabe og duplikere 
  • effektivisere karaktergivningen

Et LMS bør, gennem virtuelle assistenter, der er nemme at designe, bringe nye muligheder og gøre en lærers dag mere overskuelig. Disse funktioner frigør et betydeligt antal timer ved at reducere lærernes arbejdsbyrde. Det er væsentligt taget i betragtning af, at lærere bruger så meget tid i deres uge på andre aktiviteter end selve undervisningen.

 

Sådan vurderer du ny teknologi for klasseværelset

Når det kommer til at vurdere, om et stykke teknologi er det rigtige for dit distrikt, er der vigtige ting at overveje. I en evaluering af et LMS er de fire hovedfaser:

  1. Planlægning af evaluering: Identiticer centrale krav og hvilke forskelle, der er vigtige for dig.
  2. Anmodning om forslag (RFP) og formel proces: Frigiv RFP’en (hvis påkrævet) til offentligheden.
  3. Evaluering: Gennemgå alt indsendt materiale og beregn score baseret på dine kriterier. 
  4. Leverandørvalg: Vælg leverandøren og begynd diskussion om kontrakt.

Hvis du allerede er klar til at begynde at evaluere et LMS for dit distrikt, kan du downloade D2L’s gratis og omfattende vejledning for LMS-evaluering.

 

Sådan udrulles ny teknologi ved hjælp af forandringsledelse 

Når det kommer til at eksekvere ændringen i teknologi, er der nogle afgørende måder, hvorpå distriktsledere skal styre det. Dette holder personalet om bord og sikrer, at de ikke bliver overvældet i processen.

  • Fokuser på slutresultatet: Hvis du skal starte forandringshjulene, skal du sikre dig, at lærerne forstår destinationen. De skal forstå, hvordan livet vil blive bedre, når de er på den anden side af forandringen, hvad enten det er gennem edtech-værktøjer, opdaterede standarder eller ændrede arbejdsforhold.
  • Forstå deres forbehold: Det er ingen overraskelse, at nogle undervisere føler sig tilbageholdende med at lære nye værktøjer. At forstå deres forbehold kan hjælpe med at mildne deres frygt. Hvis de er bekymrede, at det vil være tidskrævende, så find ud af, hvor lang tid det skal tage, og prøv at gøre det hurtigere. Hvis de er bekymrede for ekstra arbejdsbyrde, kan du overveje at outsource noget af arbejdet eller se efter flere plug-and-play-muligheder. At vide, hvad folk er bange for, kan give dig mulighed for at være klar med svar for at mildne deres frygt.
  • Hav en kilde til sandhed: Folk støder ofte ind i problemer, når de er i gang med forandring. At have ambassadører, som ofte er de mest passionerede teknologibrugere, sikrer, at alle ved, hvor de skal henvende sig for at få svar. Fordelene er dobbelte: Nye brugere er sikre på, at de kan få et svar fra en, de kender, samtidig med at de forhindrer usandheder i at sprede sig.

Forandring er hårdt, men det kan også gøre tingene lettere i det lange løb. Ved omhyggeligt at vurdere teknologi og styre processen med at udrulle den, kan lærere få reduceret deres arbejdsbyrder, noget der kan hjælpe med at reducere følelsen af ​​udbrændthed.

 

Forandring er hårdt. Gør det nemmere

Lær mere om, hvordan du bruger forandringsledelse til at gøre ny teknologi lettere med D2L’s gratis webinar: Please! Not Another Tech Tool.

 

Viducon og D2L

Vi er D2L’s danske partner. Har du spørgsmål til brugervenlighed, tekniske muligheder, pris eller noget helt fjerde, står vi gerne til rådighed. Du kan altid tage kontakt til os, hvis du har brug for sparring i relation til læringsteknologier.

 

Dette indlæg er oversat. Indlægget er oprindeligt skrevet af vores partner D2L på:

New Technology in K-12 School Districts Is Hard – But Worth It