Yale valgte Panopto på grund af disse 7 vigtige ting

By 14. august 2019Nyheder

7 ting som Yale ledte efter i en fælles videoløsning til hele universitetet

 

Da video blev introduceret i starten som en del af undervisningen på Yale universitet, var det, det samme som på mange andre undervisningsinstitutioner – det var uformelt og baseret ud fra den individuelle undervisers kreativitet. 

En håndfuld entusiastiske undervisere søgte, uafhængigt af Yale, efter optagelses værktøjer, til at understøtte specifikke elementer i deres undervisning. Hvis værktøjerne endte med at være en succes, så pressede de deres afdeling til officielt at støtte disse værktøjer. Over de sidste 2 årtier har video bevist sig at være en nyttefuld ressource på Yale, i form af: Optagning af forelæsninger, “laboratorier” til undersøgelse og observering, streaming af undervisning og universitets begivenheder, muligheden for lave flipped classroom undervisning, uddele video opgaver og meget mere.     

Men i takt med, at undervisningsvideoer blev værdifulde for både undervisere og studerende, så var det lige så hurtigt blevet en besværlighed for Yales læringsteknologi team at holde styr på.   

Udfordringen: Utilregnelig og Ineffektiv Video Support 

I 2014 bestilte Yales IT komité en rapport, til bedre at kunne forstå det fulde spektrum af video relaterede tjenester, der i øjeblikket var i brug på universitetet. 

Det komitéen fandt, var udfordringer der omhandlede den utilregnelige og ineffektive brug af video. 

Over tid, havde skolen adopteret en række video tjenester. Både Echo360 og Kaltura havde været købt som primære videoløsninger, selvom Vimeo, Youtube og iTunesU også blev brugt ofte. Når alt kom til alt, så rapporterede komitéen, at Yale havde:

  • Intet centralt bibliotek for deling af medie materialer 
  • Ingen deling af videoer på tværs af universitetet 
  • Ingen adgang til video biblioteker på andre web-baseret værktøjer, der blev brugt til at undervise 

For administratorer, krævede den decentraliserede tilgang til video, nogle medarbejdere til at vedligeholde en komplekst lappeløsning af videotjenester – på tværs af universitetet.  

For de studerende betød det, at de skulle lære alle disse løsninger for at kunne finde ud af, hvordan de skulle bruge dem. 

De 7 Essentielle Elementer for Video 

Baseret ud fra denne feedback, udsøgte Yale en forenet video platform der kunne tage hånd om behovene fra underviserne, medarbejderne og de studerende fra alle afdelinger. Universitetets center for læring og undervisning, IT service teamet og 6 repræsentanter fra Yales professionelle skoler, satte sig sammen og gennemgik egenskaberne fra 8 forskellige video platforme. Hver platform blev evalueret ud fra en række kriterier, herunder:

  1. Brugervenlighed
  2. Værktøjer til videoproduktion og organisering af medier 
  3. Accessibility/Tilgængelighed  
  4. Integration med LMS ‘Canvas’ og ‘Sakai’ 
  5. Kvaliteten af support fra leverandøren
  6. Live streaming
  7. Video søgning 

Da de var færdige med evalueringen, viste Panopto sig at være den video platform der bedst mødte Yales krav. Eftersom, at Panopto scorede højest på de 3 af universitetets mest vigtige prioriteter: brugervenlighed, værktøjer til videoproduktion og organisering af medier og Accessibility/Tilgængelighed. Efter en ekstensiv gennemgang, så stemte alle de involverede gruppe medlemmer om, at Panopto skulle erstatte universitetets eksisterende kontrakter med Kaltura og Echo360. Afstemningen blev et enstemmigt ja fra alle medlemmer. “Video er blevet til en fundamental del af, hvordan vores studerende lærer på selve universitetet og online.” Sagde John Harford,  Manager of Collaboration Technologies, Yales center for læring og undervisning. “Eftersom, at vi øger brugen af video på tværs af universitetet, så er det nødvendigt, at vi har et integreret system til video management og optagelse af forelæsninger. Baseret ud fra vores evaluations kriterier, så har Panopto vist sig at være det helt rigtige valg for os.” 

Undervisernes Anerkendelser af Video 

Ud fra udvalgets omfattende analyse, så ville Yale gerne forstå, hvordan undervisere ville opleve Panopto i undervisningen. Efter Panopto blev valgt, så blev 3 instruktører inviteret til at bruge video platformen i deres forårssemester forelæsninger. Efter prøveperioden udløb, så bakkede alle meget entusiastisk op om at flytte over til Panopto, fra de tidligere benyttede video platforme Kaltura og Echo360. 

Douglas McKee, tidligere bestyrelsesmedlem og senior underviser i økonomi på Yale, og nu senior underviser på Cornell University, synes Panopto var utrolig brugervenligt. “Panopto’s video bibliotek er meget mere brugbart, end de andre platforme jeg har brugt (MediaCore, Echo360 og Kaltura),” skrev McKee. “Ligeledes så er Panopto’s søgning betydeligt bedre. Jeg kan specielt godt lide, at den automatisk indekserer, hvert ord der bliver sagt og vist i mine præsentationer, og at søgning resultaterne peger direkte til tidspunktet i videoen, hvor ordet bliver brugt. Mine studerende elsker det.”

Sybil Alexandrov, senior underviser i spansk og portugisisk på Yale, var positivt overrasket over hendes mulighed for at benytte Panopto, til at gøre hendes forelæsninger mere interaktive. “Det var fedt at være i stand til at bruge Panopto, til at kommentere direkte på videoer, og derefter åbne op for en diskussion for de studerende”, sagde Alexandrov. 

Angela Lee-Smith, senior underviser i øst asiatiske sprog og litteratur på Yale, sagde også, at video platformen gik langt over hendes forventninger. “Panopto var meget nem og praktisk for alle at bruge, for både undervisere og studerende,” noterede Lee-Smith. “Jeg ville absolut anbefale Panopto, til andre undervisere.”  

Lige nu kører Panopto en kampagne for universiteter, der er interesserede i at skifte fra Kaltura. For at lære mere om Panoptos specialtilbud, kan du læse mere om det her:

https://www.panopto.com/about/news/panopto-announces-new-migration-incentives-for-kaltura-customers/

Kontakt Viducon for mere information om Panopto på info@viducon.dk.