Wipro Case Study

By 23. juli 2019Case Studies

En Global IT, Konsulent og Business-Process Service Leder

At forstærke salgstræning, personale uddannelse og kollaborativ læring i en global salgsorganisation.

Med drift i vejkrydset mellem en række af spirende teknologier, der er denne globale virksomhed kendt for dets innovative tilgang til levering af forretnings værdi for dets kunder. Men en fortrop kan ikke stå stille, så for at blive ved med at hjælpe dets kundekreds med at konkurrere på det moderne marked. Så anerkender virksomheden, at det er en nødvendighed, at personalet er i stand til at opkvalificere sig hurtigt. Så vel som at udbrede viden, baseret ud fra nye trends og indsigter fra markedet.

Den nødvendighed er især vigtig for salgsteamet, hvilket er hurtigt skiftende og skal være yderst reaktive til det nyeste markedsinformation.

For at understøtte det behov, så har salgsteam lederskabet begyndt at fokusere på “just-in-time” læring. Salgs træningsaktiviteter hjælper ofte salgsrepræsentanter med at få hurtig adgang til små læringsmaterialer, når der opstår et behov for det.

I søgen efter at udvide holdets muligheder, for at lave og dele indhold. Så har virksomhedens salgs træningshold begyndt at undersøge mulighederne, der bliver tilbudt med video, til at forstærke virksomhedens salgstræning og vidensdelings aktiviteter.

Som holdet forklarede, “Når man arbejder for en virksomhed der fokuserer på innovation, så skal man inkorporere den innovative tilgang til sin træning og udviklingsaktiviteter. Da vi tænkte over dynamikken i vores salgs hold og, hvordan vi bedst kunne supportere dem, der blev vi mere og mere interesserede i ideen om micro læring og de værktøjer der kan gøre denne tilgang let.”

“Vi ville også finde en måde at slå ´the forgetting curve´,” sagde holdet. “Med så meget træningsmateriale glemt af medarbejdere inden for kort tid betyder det, at enhver taktik der kan hjælpe med at vedligeholde information, er skabt til at have en positiv effekt på personalets produktivitet”

“Jo mere vi tænkte over det”, sagde holdet, “desto mere følte vi at video kunne hjælpe os, med at tackle begge problemstillinger. Muligheden for, at hurtigt optage og dele en ny indsigt kunne hjælpe med at levere den ´just-in-time´ læring, der er så nødvendig for at forblive konkurrerende i et salgs scenarie. Og muligheden for at gennemse optaget materiale efter efterspørgsel til at forbedre læring, tilbød en fantastisk løsning til de udfordringer der blev stillet af ´the forgetting curve´. Vi følte også, at video tilbød en hurtigere vej til at tage hånd om forskellige former for information, som ville være mere engagerende for holdet.”

Efter at gennemse de forskellige video platforme der var på markedet, så valgte salgstrænings holdet at implementere Panopto video platformen. Det gjorde det muligt for holdet at begynde med at integrere video, i deres dag-til-dag aktiviteter.

Lidt om virksomheden:

En global informationsteknologi, konsulent og outsourcing virksomhed, der har fokus på at hjælpe deres kunder med at tilpasse sig til det skiftende digitale miljø, ved brug af en række ‘up and coming’ teknologier.

Anerkendt globalt for virksomhedens omfattende portefølje af services, en praktikers tilgang til levering af innovation og en organisations-bred forpligtelse til bæredygtighed. Virksomheden har mere end 100,000 ansatte og kunder på tværs af mere end 50 lande.

At komme igang:

Formelle Salgstrænings Videoer Finder et Entusiastisk Publikum.

I starten havde salgstrænings holdet begyndt med at bruge video, til at lave mere formelle salgstrænings optagelser. Disse var produceret af et lille, centraliseret hold og dækkede alle de mest vigtige salgsemner. Lige fra processer relateret til konto planlægning, til go-to market strategier og, hvordan man pitcher forskellige løsninger til forskellige publikummer.

 

At tage det næste skridt:

Fra On-Demand Optagelser til Livestreaming Event Udsendelser

At have oplevet success med at optage formel salgstræning, så besluttede salgstrænings holdet at forstørre

deres brug af Panopto platformen. De ville gerne bruge Panopto’s livestreaming funktionalitet, til at streame virksomhedens kvartale arrangementer.

Eftersom, at virksomheden har et stort og geografisk fordelt hold, så har kommunikation på en konsekvent facon på tværs af forskellige regioner, vist sig at være et væsentligt problem. Live streaming med Panopto tilbød en fantastisk mulighed for at overkomme denne problemstilling.

Takket være Panopto’s fleksibilitet, så kunne holdet bruge 3 kameraer til at optage alle aktiviteterne og stole på Panopto til, at automatisk synkronisere de separate video spor til én interaktiv video – hvilket giver en engagerende oplevelse for deres seere. De kunne også bruge video- og lyd mixers, til at være sikre på, at de opnåede den kvalitet de følte var nødvendig for publikummet – som bl.a. bestod af senior executives.

I deres første kvartals arrangements livestreaming, streamede virksomheden 9 timers indhold. Mere end 600 medarbejdere så streamen og 200 ekstra medarbejdere har siden da, set optagelsen af streamen “on demand”.

Med blikket mod fremtiden:

Udvidelse af Mobil Læring og Social Læring med Video

Panopto gjorde det muligt for salgstrænings holdet til både at improvisere leveringen af kerne salgstræning, og åbne op for nye muligheder for samarbejde og kommunikation.

Holdet har fundet ud af, at Panopto’s simple brugerinterface har spillet en vigtig rolle i den hurtige integrering af Panopto i blandt virksomhedens salgs repræsentanter. Panopto’s mobile apps til Android og iOS har gjort visnings sessioner på farten meget simple. Ligesom optagelser også kan downloades til offline visning, så har det virkelig sat salgs repræsentanterne i kontrol over deres lærings oplevelser.

Med Panopto der nu succesfuldt styrer virksomhedens ‘micro learning’ initiativer, som giver muligheden for, at ansatte i firmaet til at tilkoble sig over lange distancer. Så har virksomheden sat synet efter at bruge Panopto, til at supporte social læring.

Som holdet siger: “Vi ser stort potentiale til at bruge Panopto til at facilitere kollaborativ- og social læring. Vores repræsentanter er allerede bekendte med Panopto fra salgstræningen, som vi nu leverer med Panopto. Ved at have taget til værktøjet så hurtigt, så tror vi at det kun er et spørgsmål om tid, før videobaseret vidensdeling bliver mainstream med vores medarbejdere. Vi forventer, at dette vil tilbyde mange fordele til organisationen og forbedre vores produktivitet og evne til at tilpasse os, til vores hurtigt skiftende markeder.”

Nogle skarpe brugere optager allerede deres egen interne trænings sessioner med Panopto, ved brug af deres bærbare til at optage et ‘talende hoved’ præsentation sammen med slides, skærmoptagelser og andre videooptagelser – så de kan dele kritisk information med deres teams. Dette, sammen med handlinger om at integrere Panopto mere succesfuldt i salgsprocessen, vil det tage video læring og kommunikation i virksomheden til det næste niveau.