Case Studies

Italiens Verona Universitet – Panopto Case

By | Case Studies, Nyheder

For to år siden var der ingen der tænkte på at forberede sig på en pandemi. Ikke før lederne på e-læring teknologiholdet (Tecnologie Innovative per la Didattica, eller ”TID”) indenfor Information Systems and Technology (IST) feltet hos Veronas Universitet, først begyndte at tage stilling til at opgradere universitetets kerne læringsteknologier.

De digitale teknologier til video management der understøttede læring hos Veronas Universitet op til det tidspunkt, havde været meget afhængige af dyre, ikke fleksible, hardware baserede systemer der var inde i campusklasseværelserne. Indtil i 2018 da Silvano Pasquali, leder for TID holdet, så en mulighed for at reducere universitetets driftsomkostninger, ved at skifte til en mere prisoverkommenlig, justérbar, softwarebaseret video løsning, for bedre at kunne understøtte de behov fra campus fælleskabet. Pasquali og hans TID holdkammerater, Sara Ceglie, Pierpaolo (Pier) Morandini og Olga Forlani, begyndte straks at skabe et nyt integreret læringsteknologi ecosystem, der kunne tillade nye innovationer indenfor ”teaching and learning” og ekspandere brugen af digitale læringsteknologier på tværs af campus.

TID holdet fandt derefter ud af, at de rent faktisk havde bygget et system der kunne gøre meget mere end de originalt havde planlagt. Deres integrerede ecosystem af læringsteknologier – Panopto, Moodle og Zoom – ville gå hen og give Veronas Universitet muligheden for at tackle en krise, som de fleste andre universiteter i Italien var uforberedte på.

I Marts 2020 indførte Italien en national karantæne og beordrede omkring 60 millioner mennesker til at isolere sig selv, i et forsøg på at stoppe spredningen af Covid-19 pandemien. Studerende fra mange andre italienske universiteter oplevede aflyste forelæsninger og væsentlige forstyrrelser i undervisningen, men Veronas Universitets studerende havde muligheden for at fortsætte semesteret online, uden problemer.

 

Deres Lærings teknologi ecosystem:

En integreret Løsning Drevet af Panopto

Der var tre hovedteknologi systemer, som holdet fra Veronas Universitet besluttede var nødvendige for at møde behovet fra campusset: Et learning management system (LMS) ville fungere som den centrale platform for håndtering af forelæsninger og kommunikation, en videokonference løsning der ville give muligheden for live online video kommunikationer og et videomanagement system der ville færdiggøre deres værktøjskasse for optagelse og håndtering af et voksende bibliotek af on-demand videoer. Da de tre systemer blev sammensat til et problemfrit lærings-ecosystem, fik underviserne og vejlederne muligheden for at kunne udforske nye læringsmetoder, der fik de studerende til at præstere bedre resultater.

Veronas Universitet havde tidligere benyttet Moodle som deres LMS og benyttede allerede Zoom til live videokonferencer. Begge af disse systemer kunne blive håndteret og brugt mobilt fra alle steder. Problemet var dog, at underviserne stadig var nødt til at være fysisk tilstede i klasseværelserne på campus for at optage en undervisningsvideo. Med begrænsede klasseværelser, der var udstyret til optagelser af undervisning, resulterede det i at bestilling af tider til at optage undervisningsvideoer udenfor skemalagte timer ofte var besværligt – og nogle gange helt umuligt.

TID holdet gik derfor på jagt efter en softwarebaseret videooptagelses løsning, der ville give undervisere mere fleksibilitet til at optage videoer når som helst, hvor som helst. Det betød, at løsningen havde behov for at være brugervenlig nok til at alle kunne bruge den og at deling af videoer med studerende også skulle fungere problemfrit.

Efter sammenligning med flere løsninger på markedet så besluttede holdet fra Veronas Universitet at Panopto var det rette video management system til at færdiggøre deres arsenal af læringsteknologier.

”Panopto var vores første valg af forskellige årsager, det var bl.a. dets brugervenlighed, indbyggede integrationer med andre teknologier vi allerede benyttede og fordi folket bag softwaren der virkelig imponerede os” sagde Pasquali.

Panopto var en essentiel komponent af det lærings ecosystem hos Veronas Universitet. Ikke nok med at Panopto markant udvidede deres videooptagelses muligheder, hvilket gjorde at underviserne blev bemyndiget til at afprøve nye pædagogikker, så var universitetet også i stand til at automatisere arbejdsopgaver til at levere video indhold sikkert til studerende via deres LMS og dermed håndtere systemet eksternt.

Ydermere så fik underviserne muligheden for at begynde at bruge det nye system, som de fandt både hjælpsomt og brugervenligt efter blot en times workshop om brug af Panopto og Moodle. ”Undervisere vil gerne være sikre på, at deres video indhold af deres undervisning kun er tilgængeligt til deres studerende.” forklarede Pierpaolo Morandini, TID Technical Manager. ”Med Panoptos Moodle integration bestemmer og uploader vi automatisk optagelser der kun er synlige for de studerende der er tilmeldt faget, så underviserne ikke skal tvivle på, om deres undervisninger er beskyttet. Live sessioner der er optaget i Zoom bliver også opfanget af Panopto og uploadet sikkert til Moodle.” sagde han.

Olga Forlani, Technical Manager for TID, tilføjede at undervisere også afhænger af video statistikker fra Panopto for bedre at kunne forstå, hvordan de studerende interagerer med deres optagelser. ”Overvågning af aktivitets- og engagementsniveauet er vigtigt for bl.a. at tage hånd om behovet fra individuelle studerende, vurdere fagets indhold og revidere fremtidige lektionsplaner.” sagde Forlani.

Veronas Universitet var det første universitet i Italien til at anskaffe Panopto. Set i bakspejlet så sagde Pansquali, at de ikke kunne have følt sig mere selvsikre i deres partnerskab fra dag ét. ”Panopto er bygget og håndteret end-to-end af det samme hold, in-house. Andre videoplatforme består af tredjeparts løsninger, hvilket kan gøre problemsøgning langt mere udfordrende.” forklarede han. Da han sad og reflekterede over hans oplevelser med at samarbejde med Panopto, så tilføjede han: ”Når jeg ringer til Panopto, så lytter de til vores feedback og arbejder hårdt for at hjælpe os.”

 

Den uforventede udfordring:

Vedligehold Kontinuiteten af Undervisning Gennem en Pandemi

I begyndelsen af 2020 blev universiteterne på tværs af Italien fanget uopmærksomme, da en offentlig sundhedskrise forsaget af en smittefarlig og dødelig coronavirus, tvang hele landet ind i lockdown. Da studerende vendte hjem fra deres lukkede campusser, reagerede TID holdet hurtigt og begyndte at arbejde for at forsikre at Veronas Universitets studerende ville have mulighed for at fortsætte deres uddannelse online. Én ting var helt sikkert fra start, at universitetets tidlige reaktion og vedtagelse af det rette mix af læringsteknologier, satte dem op for succes. ”Vi følte os forberedte” sagde Pasquali. ”Selvom vi ikke forudså pandemien, så vidste vi at vores læringsteknologi ecosystem kunne hjælpe os i overgangen til online læring.”

Med deres læringsteknologier der allerede var på plads, så opsatte TID holdet daglige workshops med det samme gennem Zoom, for at tilbyde ekstra træning til undervisere der ville gavne dem i det hurtige skift til online undervisning. Fordi deres teknologier simpelthen fungerede og mange undervisere på campus havde tidligere erfaring i at bruge dem, så stoppede pandemien ikke undervisningen på Veronas Universitet.

Det var klart for TID holdet, at andre universiteter ikke var ligeså forberedte som de var. ”Andre universiteter havde store udfordringer ved at tilpasse sig til online læring. Vi så, at undervisere og studerende hos andre skoler blot begyndte at dele links på Facebook og Youtube, hvor alle kunne se undervisningsmaterialet.” Sagde Morandini. Både undervisere og studerende hos Veronas Universitet var taknemmelige for, at deres værdifulde lærings ressourcer var sikre og ikke kunne blive delt offentligt. ”Hvis det ikke var for Panopto, så ville vores uddannelsesår have været i fare.” sagde Forlani. ”halvfems procent of vores undervisere optager og deler nu videoer med Panopto. Det har vist sig til at være en af vores mest værdifulde læringsteknologier. Selv undervisere der underviser gennem Zoom, afhænger af Panopto til at dele optagelserne af deres live undervisninger.” sagde hun.

At springe til online læring midt i et uddannelsesår var ikke nogen let opgave, men dataene fremhæver universitetets væsentlige præstationer. Antallet af optagede undervisninger, optaget med Panopto, voksede med 266% sammenlignet med det tidligere semester. ”Vækst og brug af Panopto har været eksponentielt i dette semester.” sagde Morandini. Med tæt på 950 undervisere og over 1,200 fag tilgængelige, så optog universitetet mere end 35,000 undervisningsvideoer og så et forbrug på 840,000 brugstimer fra dets 21,000 studerende i det andet semester alene. ”Vi ramte 1,000 brugstimer på blot 24 timer!” tilføjede Lucia Forlani.

Med blikket mod fremtiden:

En Permanent Ændring i ”Teaching and Learning”

 For Veronas Universitet, så vil “teaching and learning” være forandret af coronavirus pandemien for altid.

”Folk begynder at indse, at det er så nemt bare at klikke på en knap og optage.” sagde Pasquali. Brugen af de teknologier og at se de muligheder, selv under så udfordrende omstændigheder, er begyndt at omforme måden undervisere på campus tænker over at foretage undervisning. Eftersom reaktionen på krisen langsomt daler, og undervisere langsomt tilpasser sig til det nye normale, så forventer TID holdet at mange undervisere vil blive ved med at bruge de teknologier og undervisningsmetoder der måske har været helt nye for dem, i starten af pandemien.

F.eks. Så er der nogle undervisere på Veronas Universitet der bruger flipped classroom modellen, til bedre at kunne understøtte fjern studerende gennem pandemien. I et flipped classroom, der kan de studerende se før-optaget materiale, on-demand undervisningsvideoer før live, interaktive virtuelle klasse sessioner, så tiden med deres underviser og holdkammerater kan blive brugt effektivt med aktiv læring. Dette hjælper med at forbedre de fjerne studerendes forståelse for nye emner og hjælper også viden retention – og det både de studerende og fakultetet mere fleksibilitet.

“Panopto er et af vores mest brugbare værktøjer til at understøtte denne nye måde at undervise på.” sagde Pasquali.

”Vi har allerede hørt fra fakultetet som siger de har planer om at forbedre deres flipped classroom, selv efter pandemien.”

At de var klar med deres læringsteknologi ecosystem før krisen eskalerede en transformation på Veronas Universitet gjorde, at de undgik at det nok havde været sket langsommere over flere år.

 

Om Veronas Universitet

Veronas Universitet stræber efter ekspertise i undervisning, research og innovation. Det har over 23,000 studerende og 1,500 ansatte, herunder undervisere, researchere og teknisk og administrativt personale der arbejder på at forbedre og vækste universitetet løbende. Denne fremadret-tænknings institution er dedikeret til at tilpasse ”teaching and learning” til dets studerendes behov og løbende søger efter at justere dets diplomuddannelser med arbejde i den virkelige verden.

 

Hvad er en videoløsning og hvilken videoløsning passer din organisation bedst?

By | Nyheder

I tiden inden Youtube, var det yderst besværligt at dele videoer online. Man skulle først finde ud af en måde at importere videofilen fra kameraet til computeren, derefter skulle man uploade filen til sit eget website, FTP site eller et andet netværk og til sidst skulle man sørge for, at videoen kunne ses af andre.

– Og det var bare de ting som man selv skulle gøre.

Dengang var videoløsninger med online afspilning fuldkommen uhørt. Man kunne ikke bare klikke play, derimod skulle man downloade videofilen på et lille 6MBPS modem.

Youtube revolutionerede markedet for online videodeling og håndtering. Men siden Youtube blev lanceret er der kommet mange nye videoløsninger, der tilbyder hver deres vifte af muligheder. Nu kan forbrugerne vælge deres videoløsning, baseret ud fra deres brugerscenarie og behov. Youtube er ikke en sikker platform til at dele interne informationer om sin virksomhed. Alle videoer man uploader til Youtube, overgiver man sine ejerrettigheder til den video, til Youtube. Det betyder at Youtube kan kopiere, distribuere og gøre hvad de vil, med de videoer du uploader.

Iblandt listen af de Top 10 bedste videoløsninger, ud fra analytiske rapporter, brugeranmeldelser og platformene dem selv, ligger Panopto på en 2. plads, blot bag Youtube.

Panopto er lavet til at understøtte virksomheders- og uddannelsesinstitutioners behov for sikker deling af videoer, både til intern og til ekstern brug. Panopto tilbyder mange muligheder der er skræddersyet til at gøre brug af video i hverdagen, til en nem digital løsning til mange virksomheders- og institutioners problemstillinger. Nogle af Panoptos mange features er f.eks. Live streaming, automatisk stemmeindeksering og nem integration med mange nuværende it-systemer.

Det kan ikke betale sig at bestille en videoløsning der springer budgettet, fordi man betaler for den data man bruger og mængden af uploadet videoindhold naturligt stiger. Med Panoptos prismodel betaler man per organisation, hvilket betyder at man først betaler ekstra, når en næsten uopnåelig grænse af lagring er nået. Det giver mere overskuelighed for virksomheder og uddannelsesinstitutioner at budgettere mere præcist.

Klik på linket og læs om, hvad en videoløsning helt præcist er og forskellen mellem de top 10 bedste videoløsninger der er på markedet:

Comparing The Top Online Video Platforms

 

TECHCOLLEGE Tackler COVID19 Agilt, med Online Undervisning

By | Case Studies, Nyheder

Intro

TECHCOLLEGE er en nordjysk erhvervsskole med 3 forskellige studieretninger: EUD, EUX og HTX. Skolen rummer 11 HTX-studieretninger, 18 EUX-uddannelser og over 30 erhvervsuddannelser. Afdelingerne er placeret i Aalborg, Nørresundby og Hobro.

I denne case vil der belyses, hvordan TECHCOLLEGE har formået at inkorporere online undervisning i hverdagen, i form af videoer med Panopto.

Vi fik muligheden for at snakke med Palle Nielsen, der er IT pædagogisk medarbejder på TECHCOLLEGE, om hvordan de benytter online undervisning og hvordan Panopto har hjulpet dem efter Covid-19.

Brug af video i undervisningen

Palle forklarer: ”Altså de fleste har lavet instruktioner. Det vil sige, at kokken han har taget en kokkekniv frem og begyndt at lave mad videoer og sådan er der rigtig mange af lærerne, der har lavet den tilgang til det. Der er også nogle enkelte, der er gået et andet skridt med at lave elevvideoer og lade eleverne lave videoerne. Frisørerne har f.eks. haft stor succes med at lave klippe videoer, hvor de har et dukkehoved som de har taget med hjem, også lavet videoer af, hvordan de har klippet forskellige ting og sat hår op osv. Så det [brug af video i undervisningen] har i hvert fald fået et boost i corona tiden, uden tvivl.”

TECHCOLLEGE er én af nu mange danske uddannelsesinstitutioner, der i forbindelse med COVID19 har kunne drage fordel af at adgangen til Panopto, som de har købt hos Viducon. Panopto er en videoløsning der, ud over mange andre sofistikerede videoværktøjer, giver deres undervisere muligheden for at lave flipped learning videoer og uploade dem direkte til Moodle, som er skolens LMS. Det at have en videoløsning direkte integreret i skolens LMS, har styrket vækstbetingelserne for videobaseret læring.

”Vi har kombineret Panopto med Moodle, vi har ikke en stærk kultur endnu, hvor alle bruger det. Men de fleste der har integreret de her ting [Panopto], kan godt se, at det er smart at videoen så bliver embedded i deres læringsrum. Så den dobbelt funktion om ikke nok med, at de kan optage en video, ligesom de kan på Youtube osv., så kan de faktisk integrere videoen med deres uddannelse og med deres planer, sådan så Moodle bliver mere spændende på den måde.”

TECHCOLLEGEs fremtidsplaner

Palle er sikker på, at deres tilgang til video og Panopto kommer til at vokse mere i fremtiden. TECHCOLLEGE benytter allerede kameraer til nogle specifikke studieretninger som elektrikeruddannelsen, som bare skal kobles til Panopto for at TECHCOLLEGE kan få fuld benyttelse af hybrid learning. Vi spurgte Palle om hvad TECHCOLLEGEs fremtidsplaner var, indenfor video i undervisningen.

Palle svarede: ”Der er flere der har efterspurgt at kunne optage deres klasseundervisning. Elektrikerne de sidder med nogle 360 grader kameraer i loftet som de sidder og arbejder med alligevel, så dem kunne de godt tænke sig at få koblet op til Panopto. Så der arbejder vi lidt på en løsning at kunne det. Så underviseren bare kan gå ind og fjernstyre det kamera, så det er den vej de gerne vil lave hybrid learning til dem der er syge den dag de kan få muligheden for at komme med. Men angående tilgangen så vil vi bruge flipped learning så underviserne har lavet selve instruktionen, som eleverne ser derhjemme og når de så kommer, så er de klar til at snakke om emnet, i stedet for at de kommer og skal få det hele at vide. Den tilgang vokser mere og mere, og det er hvad vi regner med kommer til at ske.”

Afrunding

For at afrunde ud fra hvad Palle nævner, så er TECHCOLLEGE utrolig agile og har tolket de nye COVID19 retningslinjer strålende. Der kan forekomme mange problemstillinger med opsætning og optagelse af online undervisning, hvis det skal være professionelt og ikke gå på kompromis med elevernes læringsbetingelser. Vi er glade for, at Panopto har kunnet hjælpe TECHCOLLEGE i deres håndtering af undervisning.

Viducon vil gerne sige tak til Palle Nielsen og TECHCOLLEGE for samarbejdet og vi ønsker dem held og lykke i fremtiden.

Hvis du synes at det er på tide, at din organisation eller uddannelsesinstitution skulle udrustes med en videoløsning der kan lette problematikkerne med de nye COVID19 retningslinjer, så kontakt Viducon på info@viducon.dk for en uforpligtende samtale, eller få en 30-dages gratis Panopto demo.

Viducon er de officielle Panopto partnere i Danmark og Sverige.

 

 

Swivl Til Den Hybride Undervisning

By | Nyheder

Swivl Til Den Hybride Undervisning

 

I en Hybrid hverdag vil nogle studerende være fysisk tilstede, mens resten vil deltage online hjemmefra. Det foregår gennem en online mødeløsning såsom Zoom, MS Teams eller Google Meet. Vedligehold den autentiske undervisning og giv engagement til video instruktioner, via Swivls 360o tracking og banebrydende opfangelse af lyd med flere mikrofoner.

Fuld synkroniseret undervisning er muligt med Swivl. Eleverne derhjemme kommer til at se og høre deres medstuderende, når du parrer Swivl med en online mødeapplikation. Derudover så vil alt indhold på dit smart display blive delt med de fjernstuderende. Resultatet er, at hver elev oplever den samme undervisning, på samme tid.

Eftersom at en synkroniseret tilgang måske ikke er tilgængeligt for enhver elev, eller velegnet til alle brugerscenarier, så kan du lave on-demand usynkroniseret videomateriale. Brug Swivls skærmdeling eller web optager til at uploade tidligere optagede videoer til Swivls datasikre platform.

På Swivl Teams kan du redigere, annotere, få feedback fra coaches eller kolleger og embed dine videoer til et Learning Management System (LMS), for herefter at dele dem med eleverne.

 

 

Stand-alone Konfiguration

 

Når du har behov for at de studerende der sidder i klassen, skal se og høre lyd fra underviseren og de online studerende, så forbind nogle USB-speakers til Swivl robotten. På den måde bliver de studerende derhjemme hørt af underviseren og de fysiske deltagere via de forbundne USB-speakers, og kommer aldrig til at gå glip af et øjeblik på kameraet pga. Swivls 360o tracking.

 

Fuldt kompatibel med Zoom*

 

 

 

Integreret Konfiguration

 

For den bedst fordybende oplevelse, så forbind din Swivl robot direkte til dit klasseværelses audio system via Smartboard eller en PC. De fjern studerende ser og hører underviseren og de fysiske deltagere fra Swivls mikrofoner og 360o tracking, såvel som den krystalklare audio af indholdet fra skærmoptagelsen.

 

Fuldt kompatibel med størstedelen af streaming applikationer.

 

 

Kontakt os for yderligere information eller besøg vores webshop for priser.

Langvarige Nedlukninger af Uddannelsesinstitutioner Starter En Bølge af Fjernundervisning

By | Nyheder

Små forstyrrelser i undervisningen kan være sjældne, men de er ikke ualmindelige. Kraftigt vejr, driftsstop og andre naturhændelser, kan få elever til at gå glip af afgørende undervisningstimer i klasseværelset. Og selvom det ikke er ideelt, så er disse slags forstyrrelser normalt korte, hvilket betyder, at studerende nemt kan forholde sig ajour med kun få justeringer af læseplanen fra underviserne.

Men hvad med campus-lukninger, der varer i et par dage, uger eller længere, uden nogen endelig slutdato?

Læs om, hvordan Panopto’s videoløsning har været med til at hjælpe uddannelsesinstitutioner rundt i verden, med at holde deres studieplan til tiden, trods disse Covid-19 anstændigheder:

Prolonged Campus Shutdowns Spark A Surge In Remote Learning

Panopto i en nøddeskal

By | Nyheder

Panopto er globale specialister i video håndtering og optagelser. De er blandt andet anerkendt af Gartner, for at være markedsledere inden for Video Content Management. Panopto servicerer over 5 millioner brugere, og streamer omkring 100 års mængde af videoindhold, hver eneste måned.

Panopto videoplatformen tilbyder dets brugere, en fleksibel alt-i-en videoløsning. Denne løsning kan benyttes til at optage, redigere, distribuere, søge og uploade multimedieindhold med blot få klik fra en computer, smartphone, tablet eller ved brug af et mere sofistikeret AV setup. Med Panopto’s optagelses funktioner, kan man optage video, audio, PowerPoint og Keynote slides, skærmoptagelser og meget mere. Alle optagelser bliver lagret i et sikkert og søgbart Video Content Management System (VCMS). Optagelserne kan også indlejres på websider, LMS’er, eller intranet portaler, for at forsikre at du har muligheden for at dele optagelser, på den måde der passer dine præferencer bedst.

Eksisterende video indhold, og enhver optagelse der laves udenfor Panopto, kan også blive uploadet ind i Panopto’s videoplatform. Optagelsen vil derefter få de egenskaber, som var det optaget gennem Panopto fra start, f.eks. ved at videoens indhold får en søgefunktion som Automatic Speech Recognition (ASR). Panopto har integrationer, med et stort antal af hyppigt brugte Learning Management Systems (LMS). Det betyder, at brugere også kan få sikker adgang til Panopto videoer, gennem deres LMS.

Brugere har muligheden for at se optagelser, med en bred vifte af enheder – lige meget hvor eller hvornår. Seere kan benytte deres foretrukne browser, til at se indhold med deres PC eller Mac, eller bruge Panopto’s app, til IOS og Android for en fantastisk visningsoplevelse, på en smartphone eller tablet enhed.

Ikke nok med at tilbyde et centraliseret videobibliotek, brugervenlige optagelsesfunktioner og fleksible afspilningsmuligheder, så gør Panopto det også meget nemt for brugere at navigere i videoer, med Panopto’s kraftfulde interne søgemaskine. Denne “Smart Search” teknologi gør det muligt for brugerne at søge på ethvert ord der bliver sagt, vist på skærmoptagelser, vist på et PowerPoint eller Keynote slide og alle notater der bliver tilføjet til optagelsen. Brugere kan simpelthen bare indtaste et ord, og derefter blive henvist til det præcise tidspunkt i videoen, hvor det ord bliver benyttet.

En opsummering af nøglefunktionerne

Optagelser
Panopto’s softwarebaserede optager, gør det nemt at optage multimedie indhold ved brug af bærbare computere, smartphones eller et mere sofistikeret AV setup. Panopto til Windows og Mac gør det muligt for brugere, at manuelt lave ad hoc optagelser og optage flere inputs samtidigt – herunder video, audio, skærmoptagelse og PowerPoint eller Keynote slides. Disse optagede inputs vil automatisk blive synkroniseret sammen, til én integreret videosession. Optagelser kan også blive automatiseret, ved brug af Panopto’s fjernoptager, eller optaget med Panopto’s app til IOS og Android.

Afspilning

Panopto’s video platform kommer med en interaktiv videoafspiller. Videoafspillerens funktioner gør det nemt at søge i videoer, navigere ved brug af kapitler, noter, bogmærker og meget mere.

Live-streaming
Med Panopto kan enhver bruger live-streame deres video til enhver webbrowser, uden et behov for speciel software. Seerne kan se udsendelsen på deres PC, Mac, IOS eller Android enhed, indsende spørgsmål til oplægsholderen og bruge Panopto’s DVR-funktionalitet til at gå frem og tilbage i udsendelsen – mens den er i gang.

Video upload
Panopto gør det nemt at centralisere og håndtere alle dine videofiler. Med en simpelt “drag and drop” funktion, kan man uploade 1 video ad gangen – eller 100 videoer på samme tid.

Video håndtering og søgefunktioner
Med Panopto kan man trygt lagre og håndtere sine videoer i skyen eller lokalt, med Panopto’s webbaserede Video Content Management System (VCMS).

Statistikker
Panopto giver muligheden for at få adgang til detaljerede rapporter om dine seeres engagement, et omfattende indblik i dine seeres afspilnings opførsel og statistikker på anvendelsen af hver video i Panopto’s VCMS.

Redigering og quizzer
Panopto’s HTML5-baserede videoredigeringsværktøj gør det nemt at udføre de mest hyppige videoredigerings opgaver, direkte fra din browser. Med redigeringsværktøjet kan man f.eks. tilføje quizzer som multiple choice, sand/falsk og “udfyld det tomme felt”.

App til mobil
Panopto’s app gør det nemt at få adgang til dine Panopto optagelser fra din mobile enhed. Appen har en automatisk enheds detektion indbygget i dens software, så videoen tilpasser afspilningsformatet til den specifikke enhed.

Integrationer og Panopto’s API
Panopto har integrationer, med et stort antal af hyppigt brugte LMS’er, som f.eks. Canvas, Saba, Moodle, Blackboard, D2L, osv. Panopto har også en API der kan benyttes til flere integrationer.

 

Download PDF’en her

Building & Scaling Professional Learning Experiences With A Flexible Video Platform

By | Case Studies

Looking over the already-crowded professional training market, the founders of Great Learning saw an opportunity: most continuing education programs hadn’t yet figured out how to teach working professionals the challenging new technical skills that working professionals, from entry level to senior leaders, want to understand.

It wasn’t that training programs in business analytics, machine learning, or cloud computing were in short supply. Rather, it was that none of the existing courses were designed to give working professionals all the tools they needed to master substantive technical subjects — while still allowing them to continue working.

Great Learning’s founders knew the experience could be better. And they knew that in order for their idea to succeed, they couldn’t compromise on anything.

The challenge:

Building A High-Touch, Technology-Enabled Learning Environment

To help busy professionals succeed at learning new, complex technical skills, the team at Great Learning recognized they’d need the right technology. In particular, they’d have to find a learning management system (LMS) and a video platform that, together, could support the flexible and active on-demand learning experiences the team had envisioned.

A Smarter LMS

Great Learning partnered with Panopto to bring a deeper, more flexible learning experience to students

For its LMS, Great Learning had concluded no existing solution would adequately meet the company’s needs. So the team instead built its own smarter learning management system from the ground up. They called the system “Olympus.”

Like most LMSs, Olympus enabled learners to access important course tools outside of the classroom, as well as to communicate with instructors. But what truly made Olympus different was its ability to track data along the entire student journey and alert Great Learning mentors to step in when participants showed signs of needing extra support or course correction to get back on the right learning path. For example, if a student did not attend class and did not log in to watch the recording of the lecture, Olympus could prompt Great Learning staff to follow up and, if needed, help the student catch up on the concepts they had missed.

By alerting instructors at the very moment a participant began to fall behind, Olympus was instrumental in enabling Great Learning to provide high-touch learning experiences and improving outcomes for students.

Video-Supported Learning

Alongside their LMS, Great Learning’s founders believed that video played an essential part in optimizing courses for working professionals.

Arjun Nair, Co-founder and Director at Great Learning, explained, “Video made it possible for us to offer the blended learning experiences that in turn made it possible for participants to learn while they continued to work. We needed to guarantee video recordings of every class to provide a deeper and flexible learning experience for students.”

While participants were encouraged not to miss the limited in-class time they had throughout a course, the Great Learning team recorded each lecture so it could be watched on-demand if someone couldn’t attend.

Those lecture recordings would serve as valuable study aids that could be re-watched, searched, and even slowed down to enable a more personalized learning experience. Additionally, faculty could record supplemental instructional videos for students to watch between classes, making way for more time in the classroom for hands-on active learning exercises like working with data sets or running algorithms.

To deliver the right learning experience Great Learning had concluded it needed to build its own custom LMS. Finding the right video platform, however, proved much easier.

The solution:

Delivering An Optimized Learning Experience With Panopto

After researching a number of video learning solutions, Great Learning found Panopto. With Panopto’s all-in-one video platform, Great Learning would be able to capture high definition multi-camera video from anywhere, offer a highend viewing experience to students, scale the management of its rapidly growing video library, and get detailed video analytics to improve teaching and learning over time.

Flexible Multi-Camera Video Capture

Great Learning wanted to offer students more than just PowerPoint slides with a voiceover. Panopto made it possible to easily record and share much more of the full classroom experience. With Panopto, Great Learning’s classrooms could easily record the instructor, their lecture slides, the material they were writing on a whiteboard, the contents of their laptop screen, and more. Any information that made sense to share in the lesson could be easily captured and shared. Whether the instructor was presenting a lecture or working through a demonstration, Panopto captured the entire classroom experience for students to revisit later. “With Panopto, there is no information that is lost. I think that adds significant value to the learning experience,” said Arjun Nair.

What’s more, Panopto could be easily added to instructors’ laptops, enabling them to produce their own supplemental videos outside of the classroom. This meant faculty could use the same system to provide students with additional learning materials to view between classes.

Interactive Viewing For Optimized Learning

Great Learning wanted to use video to provide its students with an on-demand learning experience that was as close to the real classroom experience as possible. But that didn’t mean they wanted participants leaning back and watching passively.

With Panopto’s interactive video players, Great Learning could make the learning experience both more active and more personal. Students could stream high-definition course videos from the device of their choice, toggle between views, speed up or slow down playback, turn on captions when available, take notes inside the video player, add bookmarks, and even search the words spoken or shown on screen.

“Panopto’s ability to search all the words spoken and shown during an hour-long course video, then instantly fast forward to the exact moment an instructor got to a topic has proven to be a feature our students can’t live without,” said Arjun Nair.

Scalable Video Management and LMS Integration

As Great Learning began to expand, the team needed a means to securely host and manage its growing library of course videos. Panopto includes a video content management system (video CMS) that easily integrates with most LMSs. Panopto could even integrate with Great Learning’s custom LMS, Olympus, enabling Great Learning to keep their videos secure while still making them easy for learners to access.

Each video uploaded to Panopto is automatically compressed and transcoded for optimal streaming on any device or network. At the same time, Panopto also automatically indexes each video’s content for search and uploads them to a secure library for easy sharing. After integrating Panopto with Olympus, Great Learning’s students could view and search their lecture recordings from right from inside the LMS.

And with Panopto, lecture recordings could be made available to students almost immediately following a class. “When we have multiple sessions of a class in a day,” Arjun Nair explained, “some students will watch the video of an earlier session before their class to get a jump on the material they’ll be learning later that day.”

Detailed Video Analytics

The intelligent educational experiences Great Learning sought to deliver relied on data. With Panopto, faculty and staff could see who viewed what videos, how long they viewed, what was watched the most, which in turn would enable instructors to respond to student behavior in ways that improved outcomes for everyone.

That meant that, in addition to sending important user-level viewing data to Olympus that would alert staff to struggling students, Panopto would also become an important tool for faculty to use to improve their own courses. When an instructor received feedback from student surveys at the end of a course, he or she could seek out similar courses where the instructor earned higher ratings, then watch that instructor’s lecture videos to look for opportunities for improvement. Instructors could also use video data to understand where students were engaged and where they stopped viewing. “Everyone gets into a competitive mode to really do a good job teaching, and with Panopto, they can find the insights they need to make smart adjustments,” said Arjun Nair.

The results:

Scaling To Meet Growing Demand

Armed with Panopto’s industry-leading video platform and their custom-built “smart” learning management system, Olympus, Great Learning began offering premium, transformative learning experiences taught by top-rated faculty to professionals eager to learn skills that would advance their careers.

Right away, Great Learning received significant demand for its courses. In just five years, Great Learning has delivered more than 5 million hours of learning to more than 10,000 professionals worldwide.

Over that time, Great Learning has expanded from offering one flagship training program in three cities to providing more than ten intensive training programs in six cities, as well as remote learning programs for international students in partnership with the University of Texas at Austin, McCombs School of Business.

Panopto has played a part in that expansion, enabling Great Learning to move into new cities without having to build entirely new learning centers. Because Panopto can record from any laptop, Great Learning had the flexibility to record multi-camera presentations in temporary locations like hotel conference rooms. “We could set up recording infrastructure very quickly with Panopto, a laptop, and a few video cameras,” said Nair. “Even in a hotel, we could easily capture the faculty, their projected slides, and the whiteboard they wrote on.”

Great Learning’s leaders attribute much of their success to the technologies that enabled them to bring their vision to life, optimizing in-depth learning experiences for busy professionals. And without these same technologies, rapid growth would not have been possible.

Reflecting on Panopto’s impact on their success over the past several years, Arjun Nair explained, “We’ve been able to scale our enrollments significantly each year, delivering high-quality, high-touch learning experiences to many people in a short amount of time. Panopto enables us to position ourselves as a provider of premium and transformative learning experiences.”

About Great Learning

Great Learning provides impactful and transformative learning experiences in class and online to equip tomorrow’s executives with today’s most critical technical competencies including analytics, data science, machine learning, artificial intelligence, cloud computing, DevOps, full stack development, and more.

Over five years, Great Learning has delivered more than 5 million hours to 10,000+ professionals worldwide, including leaders at Microsoft, Amazon, Adobe, American Express, Deloitte, IBM, Accenture, and McKinsey.

 

This case study is originally drafted by Panopto

 

21 af de Top 25 Universiteter Verden Over, Vælger Nu Panopto’s Video Platform til Optagelse af Forelæsninger og som Deres Videobibliotek

By | Nyheder

 

Panopto, en markedsførende video platform udbyder til videregående uddannelse, de annoncerede at 21 ud af de top 25 universiteter på Times Higher Education World University 2019 Rangliste benytter Panopto til optagelse af deres uddannelsesvideoer og deres videobibliotek. Dette inkluderer 8 ud af de top 10 universiteter. Udover det, så 21 ud af de top 25 bedste universiteter på 2019 US News & World Report Best National Universities Rangliste benytter Panopto’s video platform. 2019 bliver det andet sammenhængende år, hvor mindst 20 af verdens top 25 akademiske institutioner er Panopto kunder. 

“Verdens top colleges og universiteter genererer millioner af timers optagelser af forelæsninger, flipped classrooms, præsentationer fra studerende og kampus begivenheder, det skaber et solidt videobibliotek til institutionel viden”, sagde Eric Burns, med-stifter og CEO af Panopto. “For mere end et årti, har Panopto’s mission været at hjælpe enhver, med at dele viden ved brug af video. Vi er æret af at være en en del af, den måde disse institutioner hjælper deres studerende og bygger langtidsvarende video biblioteker til at dele viden.”

Siden 2007 har, undervisere, medarbejdere og studerende på universiteter verden over, benyttet Panopto til sikkert at holde styr på deres digitale video biblioteker, optage og dele forelæsninger samt flipped classroom materialer og optage de studerendes opgaver i video format. I dette tidsforløb har Panopto opstået til at være førende indenfor online video til videregående uddannelser, der tilbyder kunder nem integration, undertekster og tilgængelighed til en overkommelig pris, skalérbar video levering, integrationer med alle populære Learning Management Systems (LMS), fleksibel videooptagelse, industriens mest omfattende videosøgnings teknologi og top bedømmet kundesupport.  

Om Panopto

Panopto hjælper universiteter og virksomheder med at skabe søgbare videobiblioteker til deres egen institutionelle viden. Siden 2007, har virksomheden været en pionér indenfor Video Content Management Systems (VCMS). I dag er Panopto’s video platform, det største depot af ekspert undervisningsvideoer i verden. Med et hovedkvarter i Seattle, med kontorer i Pittsburgh, Sydney, Hong Kong og London. 

www.panopto.com

Om “The Times Rangliste for Verdens Top Videregående Uddannelser”

The Times Rangliste for Verdens Top Videregående Uddannelser 2019 inkluderer mere end 1,250 universiteter. Ranglisten er lavet ud fra 13 præcisions kalibreret ydelses indikatorer for at tilbyde de mest omfattende og balancerede sammenligninger, betroet af studerende, akademikere, universitets ledere og regeringer. Kalkulationen af ranglisten for 2019 har været underkastet af en fuld selvstændig revidering af den professionelle tjeneste virksomhed PricewaterhouseCoopers.    

Om U.S. Nyheder og Verdens Rapporten for Ranglisten af Top Globale Universiteter

U.S. Nyheder og Verdens Rapporten for Ranglisten af Top Globale Universiteter evaluerer mere end 1,500 krediterede colleges og universiteter målt på 16 forskellige kriterier for akademisk kvalitet. For at kvalificere sig til listen, skal universiteter først tilbyde en lang række bacheloruddannelser, plus kandidat- og doktorgrad uddannelser og fokusere på forskning.

Yale valgte Panopto på grund af disse 7 vigtige ting

By | Nyheder

7 ting som Yale ledte efter i en fælles videoløsning til hele universitetet

 

Da video blev introduceret i starten som en del af undervisningen på Yale universitet, var det, det samme som på mange andre undervisningsinstitutioner – det var uformelt og baseret ud fra den individuelle undervisers kreativitet. 

En håndfuld entusiastiske undervisere søgte, uafhængigt af Yale, efter optagelses værktøjer, til at understøtte specifikke elementer i deres undervisning. Hvis værktøjerne endte med at være en succes, så pressede de deres afdeling til officielt at støtte disse værktøjer. Over de sidste 2 årtier har video bevist sig at være en nyttefuld ressource på Yale, i form af: Optagning af forelæsninger, “laboratorier” til undersøgelse og observering, streaming af undervisning og universitets begivenheder, muligheden for lave flipped classroom undervisning, uddele video opgaver og meget mere.     

Men i takt med, at undervisningsvideoer blev værdifulde for både undervisere og studerende, så var det lige så hurtigt blevet en besværlighed for Yales læringsteknologi team at holde styr på.   

Udfordringen: Utilregnelig og Ineffektiv Video Support 

I 2014 bestilte Yales IT komité en rapport, til bedre at kunne forstå det fulde spektrum af video relaterede tjenester, der i øjeblikket var i brug på universitetet. 

Det komitéen fandt, var udfordringer der omhandlede den utilregnelige og ineffektive brug af video. 

Over tid, havde skolen adopteret en række video tjenester. Både Echo360 og Kaltura havde været købt som primære videoløsninger, selvom Vimeo, Youtube og iTunesU også blev brugt ofte. Når alt kom til alt, så rapporterede komitéen, at Yale havde:

  • Intet centralt bibliotek for deling af medie materialer 
  • Ingen deling af videoer på tværs af universitetet 
  • Ingen adgang til video biblioteker på andre web-baseret værktøjer, der blev brugt til at undervise 

For administratorer, krævede den decentraliserede tilgang til video, nogle medarbejdere til at vedligeholde en komplekst lappeløsning af videotjenester – på tværs af universitetet.  

For de studerende betød det, at de skulle lære alle disse løsninger for at kunne finde ud af, hvordan de skulle bruge dem. 

De 7 Essentielle Elementer for Video 

Baseret ud fra denne feedback, udsøgte Yale en forenet video platform der kunne tage hånd om behovene fra underviserne, medarbejderne og de studerende fra alle afdelinger. Universitetets center for læring og undervisning, IT service teamet og 6 repræsentanter fra Yales professionelle skoler, satte sig sammen og gennemgik egenskaberne fra 8 forskellige video platforme. Hver platform blev evalueret ud fra en række kriterier, herunder:

  1. Brugervenlighed
  2. Værktøjer til videoproduktion og organisering af medier 
  3. Accessibility/Tilgængelighed  
  4. Integration med LMS ‘Canvas’ og ‘Sakai’ 
  5. Kvaliteten af support fra leverandøren
  6. Live streaming
  7. Video søgning 

Da de var færdige med evalueringen, viste Panopto sig at være den video platform der bedst mødte Yales krav. Eftersom, at Panopto scorede højest på de 3 af universitetets mest vigtige prioriteter: brugervenlighed, værktøjer til videoproduktion og organisering af medier og Accessibility/Tilgængelighed. Efter en ekstensiv gennemgang, så stemte alle de involverede gruppe medlemmer om, at Panopto skulle erstatte universitetets eksisterende kontrakter med Kaltura og Echo360. Afstemningen blev et enstemmigt ja fra alle medlemmer. “Video er blevet til en fundamental del af, hvordan vores studerende lærer på selve universitetet og online.” Sagde John Harford,  Manager of Collaboration Technologies, Yales center for læring og undervisning. “Eftersom, at vi øger brugen af video på tværs af universitetet, så er det nødvendigt, at vi har et integreret system til video management og optagelse af forelæsninger. Baseret ud fra vores evaluations kriterier, så har Panopto vist sig at være det helt rigtige valg for os.” 

Undervisernes Anerkendelser af Video 

Ud fra udvalgets omfattende analyse, så ville Yale gerne forstå, hvordan undervisere ville opleve Panopto i undervisningen. Efter Panopto blev valgt, så blev 3 instruktører inviteret til at bruge video platformen i deres forårssemester forelæsninger. Efter prøveperioden udløb, så bakkede alle meget entusiastisk op om at flytte over til Panopto, fra de tidligere benyttede video platforme Kaltura og Echo360. 

Douglas McKee, tidligere bestyrelsesmedlem og senior underviser i økonomi på Yale, og nu senior underviser på Cornell University, synes Panopto var utrolig brugervenligt. “Panopto’s video bibliotek er meget mere brugbart, end de andre platforme jeg har brugt (MediaCore, Echo360 og Kaltura),” skrev McKee. “Ligeledes så er Panopto’s søgning betydeligt bedre. Jeg kan specielt godt lide, at den automatisk indekserer, hvert ord der bliver sagt og vist i mine præsentationer, og at søgning resultaterne peger direkte til tidspunktet i videoen, hvor ordet bliver brugt. Mine studerende elsker det.”

Sybil Alexandrov, senior underviser i spansk og portugisisk på Yale, var positivt overrasket over hendes mulighed for at benytte Panopto, til at gøre hendes forelæsninger mere interaktive. “Det var fedt at være i stand til at bruge Panopto, til at kommentere direkte på videoer, og derefter åbne op for en diskussion for de studerende”, sagde Alexandrov. 

Angela Lee-Smith, senior underviser i øst asiatiske sprog og litteratur på Yale, sagde også, at video platformen gik langt over hendes forventninger. “Panopto var meget nem og praktisk for alle at bruge, for både undervisere og studerende,” noterede Lee-Smith. “Jeg ville absolut anbefale Panopto, til andre undervisere.”  

Lige nu kører Panopto en kampagne for universiteter, der er interesserede i at skifte fra Kaltura. For at lære mere om Panoptos specialtilbud, kan du læse mere om det her:

https://www.panopto.com/about/news/panopto-announces-new-migration-incentives-for-kaltura-customers/

Kontakt Viducon for mere information om Panopto på info@viducon.dk. 

 

Wipro Case Study

By | Case Studies

En Global IT, Konsulent og Business-Process Service Leder

At forstærke salgstræning, personale uddannelse og kollaborativ læring i en global salgsorganisation.

Med drift i vejkrydset mellem en række af spirende teknologier, der er denne globale virksomhed kendt for dets innovative tilgang til levering af forretnings værdi for dets kunder. Men en fortrop kan ikke stå stille, så for at blive ved med at hjælpe dets kundekreds med at konkurrere på det moderne marked. Så anerkender virksomheden, at det er en nødvendighed, at personalet er i stand til at opkvalificere sig hurtigt. Så vel som at udbrede viden, baseret ud fra nye trends og indsigter fra markedet.

Den nødvendighed er især vigtig for salgsteamet, hvilket er hurtigt skiftende og skal være yderst reaktive til det nyeste markedsinformation.

For at understøtte det behov, så har salgsteam lederskabet begyndt at fokusere på “just-in-time” læring. Salgs træningsaktiviteter hjælper ofte salgsrepræsentanter med at få hurtig adgang til små læringsmaterialer, når der opstår et behov for det.

I søgen efter at udvide holdets muligheder, for at lave og dele indhold. Så har virksomhedens salgs træningshold begyndt at undersøge mulighederne, der bliver tilbudt med video, til at forstærke virksomhedens salgstræning og vidensdelings aktiviteter.

Som holdet forklarede, “Når man arbejder for en virksomhed der fokuserer på innovation, så skal man inkorporere den innovative tilgang til sin træning og udviklingsaktiviteter. Da vi tænkte over dynamikken i vores salgs hold og, hvordan vi bedst kunne supportere dem, der blev vi mere og mere interesserede i ideen om micro læring og de værktøjer der kan gøre denne tilgang let.”

“Vi ville også finde en måde at slå ´the forgetting curve´,” sagde holdet. “Med så meget træningsmateriale glemt af medarbejdere inden for kort tid betyder det, at enhver taktik der kan hjælpe med at vedligeholde information, er skabt til at have en positiv effekt på personalets produktivitet”

“Jo mere vi tænkte over det”, sagde holdet, “desto mere følte vi at video kunne hjælpe os, med at tackle begge problemstillinger. Muligheden for, at hurtigt optage og dele en ny indsigt kunne hjælpe med at levere den ´just-in-time´ læring, der er så nødvendig for at forblive konkurrerende i et salgs scenarie. Og muligheden for at gennemse optaget materiale efter efterspørgsel til at forbedre læring, tilbød en fantastisk løsning til de udfordringer der blev stillet af ´the forgetting curve´. Vi følte også, at video tilbød en hurtigere vej til at tage hånd om forskellige former for information, som ville være mere engagerende for holdet.”

Efter at gennemse de forskellige video platforme der var på markedet, så valgte salgstrænings holdet at implementere Panopto video platformen. Det gjorde det muligt for holdet at begynde med at integrere video, i deres dag-til-dag aktiviteter.

Lidt om virksomheden:

En global informationsteknologi, konsulent og outsourcing virksomhed, der har fokus på at hjælpe deres kunder med at tilpasse sig til det skiftende digitale miljø, ved brug af en række ‘up and coming’ teknologier.

Anerkendt globalt for virksomhedens omfattende portefølje af services, en praktikers tilgang til levering af innovation og en organisations-bred forpligtelse til bæredygtighed. Virksomheden har mere end 100,000 ansatte og kunder på tværs af mere end 50 lande.

At komme igang:

Formelle Salgstrænings Videoer Finder et Entusiastisk Publikum.

I starten havde salgstrænings holdet begyndt med at bruge video, til at lave mere formelle salgstrænings optagelser. Disse var produceret af et lille, centraliseret hold og dækkede alle de mest vigtige salgsemner. Lige fra processer relateret til konto planlægning, til go-to market strategier og, hvordan man pitcher forskellige løsninger til forskellige publikummer.

 

At tage det næste skridt:

Fra On-Demand Optagelser til Livestreaming Event Udsendelser

At have oplevet success med at optage formel salgstræning, så besluttede salgstrænings holdet at forstørre

deres brug af Panopto platformen. De ville gerne bruge Panopto’s livestreaming funktionalitet, til at streame virksomhedens kvartale arrangementer.

Eftersom, at virksomheden har et stort og geografisk fordelt hold, så har kommunikation på en konsekvent facon på tværs af forskellige regioner, vist sig at være et væsentligt problem. Live streaming med Panopto tilbød en fantastisk mulighed for at overkomme denne problemstilling.

Takket være Panopto’s fleksibilitet, så kunne holdet bruge 3 kameraer til at optage alle aktiviteterne og stole på Panopto til, at automatisk synkronisere de separate video spor til én interaktiv video – hvilket giver en engagerende oplevelse for deres seere. De kunne også bruge video- og lyd mixers, til at være sikre på, at de opnåede den kvalitet de følte var nødvendig for publikummet – som bl.a. bestod af senior executives.

I deres første kvartals arrangements livestreaming, streamede virksomheden 9 timers indhold. Mere end 600 medarbejdere så streamen og 200 ekstra medarbejdere har siden da, set optagelsen af streamen “on demand”.

Med blikket mod fremtiden:

Udvidelse af Mobil Læring og Social Læring med Video

Panopto gjorde det muligt for salgstrænings holdet til både at improvisere leveringen af kerne salgstræning, og åbne op for nye muligheder for samarbejde og kommunikation.

Holdet har fundet ud af, at Panopto’s simple brugerinterface har spillet en vigtig rolle i den hurtige integrering af Panopto i blandt virksomhedens salgs repræsentanter. Panopto’s mobile apps til Android og iOS har gjort visnings sessioner på farten meget simple. Ligesom optagelser også kan downloades til offline visning, så har det virkelig sat salgs repræsentanterne i kontrol over deres lærings oplevelser.

Med Panopto der nu succesfuldt styrer virksomhedens ‘micro learning’ initiativer, som giver muligheden for, at ansatte i firmaet til at tilkoble sig over lange distancer. Så har virksomheden sat synet efter at bruge Panopto, til at supporte social læring.

Som holdet siger: “Vi ser stort potentiale til at bruge Panopto til at facilitere kollaborativ- og social læring. Vores repræsentanter er allerede bekendte med Panopto fra salgstræningen, som vi nu leverer med Panopto. Ved at have taget til værktøjet så hurtigt, så tror vi at det kun er et spørgsmål om tid, før videobaseret vidensdeling bliver mainstream med vores medarbejdere. Vi forventer, at dette vil tilbyde mange fordele til organisationen og forbedre vores produktivitet og evne til at tilpasse os, til vores hurtigt skiftende markeder.”

Nogle skarpe brugere optager allerede deres egen interne trænings sessioner med Panopto, ved brug af deres bærbare til at optage et ‘talende hoved’ præsentation sammen med slides, skærmoptagelser og andre videooptagelser – så de kan dele kritisk information med deres teams. Dette, sammen med handlinger om at integrere Panopto mere succesfuldt i salgsprocessen, vil det tage video læring og kommunikation i virksomheden til det næste niveau.